Monday, November 22, 2010

lekker kleuren

Ik ben met mijn stage bij het volgende hoofdstuk aangekomen; kleur.

Ik heb eerst voornamelijk onderzoek gedaan aan de hand van achtergronden uit animatiefilms en een documentaire over kleurtheorie. Daarna ben ik zelf aan de slag gegaan met mijn eerste oefening; het nabootsen (qua kleur) van een foto, zonder de 'eyedropper' in Photoshop te gebruiken. kortom; geen gecheat, maar zelf 'gemengde kleuren'. Digitaal is dit nog even een stuk makkelijker dan op papier lijkt me, dus papier zal ook nog een keer volgen. Althans, dat is het plan....

Hier is het resultaat van mijn foto-remake:


nagebootst


origineel



en de 2 naast elkaar, zo kun je ze het best vergelijken qua licht/kleur.

Mij valt met name/onder andere op dat ik de schaduwen op het huis koeler had moeten doen, en iets donkerder. daarnaast is het water iets te vaal denk ik. verder komt het redelijk in de buurt, zeker van ver af.

No comments: