Friday, September 17, 2010

Stage!!!


De zomer is voorbij! De tijd van hele dagen niets doen, hangen op de bank, chips eten en hier en daar wat bieren zit er weer op!

Inmiddels loop ik stage bij animatiestudio Urrebuk in Rotterdam samen met mijn klasgenoot Thijs. Ik heb mezelf meteen maar een nieuw motto aangemeten: "Eerst Koffie!" Want van elke dag 7.25u de deur uit en pas weer 20.00u thuis wordt je behoorlijk moe.
Momenteel ben ik samen met Thijs bezig aan een filmpje voor het "Geen Daden Maar Woorden" festival. Het is een semi-abstract filmpje gebaseerd op een gedicht (het gedicht wordt ook als voice-over gebruikt tijdens de film). Volgende maand moet hij af, dus dat wordt nog even bikkelen!

Oh en naast wazige filmpjes maken doe ik ook de afwas natuurlijk :P

Daarnaast doe ik vrijdags een Illustratie-stage bij illustrator Wouter Tulp. Hierbij ga ik een hele reeks onderzoeken doen naar aspecten als compositie, characterdesign, kleur, licht, poses etc. Deels theorie, deels praktijk. Ik hoop hierdoor beter te worden en duidelijkere keuzes te maken voor mijn toekomstig werk.

Hieronder alvast de eerste resultaten van mijn onderzoek naar compositie. Ik heb een oude achtergrond voor mijn film "De Monnik en het Orgel" genomen. Deze ga ik steeds verder aanpassen, veel verschillende versies maken en uiteindelijk ook inkleuren.


Het origineel




Nieuwe compositie


Nieuwe compositie met struiken op de voorgrond


Donkerder gras, lichtere toren


Scherpte-diepte bij de voor- en achtergrond

Volgende week meer!

No comments: