Sunday, November 1, 2009

Bluescreening Pulp Fiction!!

Oh yeah, na lang kutten heb ik dan toch de rol van Marcellus Wallace gekregen in Tarantino's "Pulp Fiction", als stunt-dubbel welteverstaan. Zie hier het resultaat:



Nu vraag je je natuurlijk af: "Maar Tom, hoe kom je aan deze rol? je bent toch fucking slecht in acteren?" Het antwoord: Bluescreen en epische After Effects skills!
Je neemt jezelf voor een blauw scherm op met dezelfde belichting als in de film, haalt in After Effects al het blauw weg en je past jouw kleur aan aan die van de film.
In dit geval moest ik Mr Wallace nog weghalen, daarvoor moest ik hem uitknippen (maskeren), daarna heb ik het gat opgevuld met een plaatje van de achtergrond en heb ik plaatjes van de auto's in het gat geplakt en die precies dezelfde snelheid gegeven als de auto's zelf. Hocus Pocus Pilates Tom!

Bij het laatse shot, waarin ik van de auto afrol, moest ik telkens met m'n hoofd naar beneden op dat witte tafeltje (zie making of) springen (paar keer flink hard m'n kop gestoten). Dit heb ik vervolgens omgedraaid, zodat het achteruit afspeeld. Zo lijkt het net of ik er af rol ipv er op spring.

Dit was helaas mijn laatste les van Roloff de Jeu en daarmee voorlopig mijn laatste special effects opdracht...Maar het is zo cool om te doen dat ik er vast nog wel eens iets mee ga doen!!

Tot de volgende keer,

de Mossjols!

No comments: